24 Haziran 2008 Salı

ERİK MARMELATI

Erikleri ne yapayım diye kara kara
düşünürken arkadaşlar sağolsun imdadıma yetiştiler. Reçel yap, meyve suyu yap, marmelat yap diyenler oldu. Keşke imkanım olsaydı da herkezle paylaşabilseydim ama ancak resimlerini ve tarifleri paylaşabiliyorum. O kadar tarif içinde ben en kolay olanı seçtim ve marmelat yaptım. Umduğumdan çok daha güzel oldu. Sulandırıp meyve suyu olarak da kullanılabiliyor
MALZEMELER:
1 Kilo erik
1 kilo toz şeker
(benim eriklerim çok tatlıydı biraz daha
az kullandım)
YAPILIŞI:
Erikeri tencereye alıp yarım çay bardağı suyla eriyene kadar pişiriyoruz. Soğuyunca süzgeden geçirip püre haline getiriyoruz. Tekrar tencereye alıp şekerle birlikte on dakika daha pişiriyoruz. Soğuyunca marmelatımız hazır. AFİYET OLSUN

1 yorum:

ss dedi ki...

kurutabilirdiniz kışın bol bol erik kompostosu erik ezmesi erik bulgurlusu yapabilirdiniz.buda çok güzel olmuş.biraz geç oldu ama. ellerinize sağlık.