E-posta ile takib et

24 Haziran 2008 Salı

ERİK MARMELATI

Erikleri ne yapayım diye kara kara
düşünürken arkadaşlar sağolsun imdadıma yetiştiler. Reçel yap, meyve suyu yap, marmelat yap diyenler oldu. Keşke imkanım olsaydı da herkezle paylaşabilseydim ama ancak resimlerini ve tarifleri paylaşabiliyorum. O kadar tarif içinde ben en kolay olanı seçtim ve marmelat yaptım. Umduğumdan çok daha güzel oldu. Sulandırıp meyve suyu olarak da kullanılabiliyor
MALZEMELER:
1 Kilo erik
1 kilo toz şeker
(benim eriklerim çok tatlıydı biraz daha
az kullandım)
YAPILIŞI:
Erikeri tencereye alıp yarım çay bardağı suyla eriyene kadar pişiriyoruz. Soğuyunca süzgeden geçirip püre haline getiriyoruz. Tekrar tencereye alıp şekerle birlikte on dakika daha pişiriyoruz. Soğuyunca marmelatımız hazır. AFİYET OLSUN

2 yorum:

SELİ (SELDA) dedi ki...

kurutabilirdiniz kışın bol bol erik kompostosu erik ezmesi erik bulgurlusu yapabilirdiniz.buda çok güzel olmuş.biraz geç oldu ama. ellerinize sağlık.

Huriye dedi ki...

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...