11 Temmuz 2008 Cuma

KOZALAK PASTA

Kozalak Pastanın tarifini Hülya'cığımın Mutfakta Biri mi var? Blogundan aldım ve denedim. Denemenizi tavsiye ederim çok güzel bir tarif. Görüntüsü de bana takvimlerdeki Abant resimlerini hatırlatıyor. Bir küçük evle bir göl eksik.


Malzemeler:
100 gr margarin
2 paket bitter çikolata(eritmelik kuvertür de olur)
4 yemek kaşığı bal
5 çorba kaşığı kakao
1 avuç kavrulmuş susam
1 paket çikolatalı pirinç patlağı şeklinde mısır gevreği
Üzerine serpmek için bir miktar pudra şekeri


Yağı eritip içine çikolatayı ekleyelim ve iyice erimesi için karıştıralım.
İçine balı ve kakaoyu ilave edelim ve yeniden karıştıralım.
Ayrı bir teflon tavada susamı iyice kavuralım ve soğutalım.Karışım hafif ılınınca içine hem susamı hem de mısır gevreklerini ekleyelim.
İyice karışınca limon sıkacağının arkasına doldurup, kozalak şekli verelim ve servis tabağına dizelim.
Servis yapmadan önce üzerine pudra şekeri serpelim.
Buzdolabında bekletirsek hatta bir gün önceden yaparsak daha lezzetli oluyor.
Afiyet olsun!

11 yorum:

www.illedeyemek.com dedi ki...

Elinize sağlık harika olmuş,sevgilerimle...

Melek* dedi ki...

ellerine sağlık hiç duymadığım bir tarif.. artık yaparken alırız tarifi..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, cikolatali toplarin harika görünüyor ellerine saglik. Yanliz senin sayfayi actigim zaman baslik yazisinin sol altinda bos beyaz bir alan var ve bu alanin altindaki yazini okuyamiyorum ve pastanin adini göremiyorum, bir kontrol edermisin, neden kaynaklaniyor, yoksa sadece bendemi böyle görünüyor anlamadim, sevgiler...

HULYA dedi ki...

Sebahat'ciğim,
kozalak pastaların çok güzel olmuş canım.Biz yeni döndük inşallah sık sık görüşürüz artık.Çocukları ve Nebahat'ciğimi öpüyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyyy bayıldım bu kozalaklara
ellerine sağlık cnm
iyi haftalar
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, bende anlamadim o bölüm kare olarak hemen beyaz bos görünüyor, sorun nerde bilemedim. Ao fotraflarda gördüyün ilgilendigim alman ve türk arkadaslar, komsu degil. sevgilerimle....

SeyyAh dedi ki...

Merhabalar,
Sizi iadeyi ziyarete biraz geç kaldım, kusura bakmayın...
Çikolatalı kozalak toplar güzel görünüyorlar..
Emek ve ellerinize sağlık...
Sağlıcakla kalınız..

hayatkazanbenkepce dedi ki...

ÇOK DEĞİŞİK BİR TARİF OLMUŞ ,ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Baharcicegi dedi ki...

Cok sirin olmus kozalak pastasi,dedigin gibi bir evle bir gölde olsa abanti aratmayacakmis,eline saglik canim

akasyakokusu dedi ki...

merhaba arkadaşım..
yemek yedim ama tatlı canım çekti:))
alsam üçer beşer ayıp olmaz dimi.
ellerine sağlık der giderim bende:))
sevgiler hürmetler..

Adsız dedi ki...

bu pastayı ilkkez duyuyorum ve yapacaklarım arasına ekliyorum ellerinize sağlık sevgilerle