11 Ekim 2008 Cumartesi

P.D.Ç.S.E.KIBRIS TATLISI

Bizim ailede çok sevilen bir tatlıdır. İkram ettiğim tüm misafirlerimde beğenip tarifini istediler. En son İstanbul'a gittiğimde annemin misafirlerine yapmıştım, rejimde olduğum için bir dilim bile yiyememiştim de içim gitmişti (kesin o gün iki,üç kilo vermişimdir:))) Yiyemedim dediysem tamamen kendi inadımdan yoksa tatlı çok hafif içinde yağ ve un yok.Velhasılı çok harika bir tatlı. Yapımı zor gibi görünsede aslında sadece biraz uğraştırıcı ama sonuç harika. Denemenizi tavsiye ederim. Bu tarifi P.D.Ç.S.E.ni düzenleyen arkadaşlarımız Birsel ve İreme gönderiyorum,kolaylıklar diliyorum.
MALZEMELER:
Hamuru için:
  • 4 yumurta
  • 2su bardağı şeker
  • 2 su bardağı hindistan cevizi
  • 2 su bardağı galeta unu
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 2 paket kabartma tozu
Şerbeti için:
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su,
  • birkaç damla limon suyu
Kreması için:
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1 litre süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket sade kremşanti
YAPILIŞI:

1_Şekeri ve suyu tencereye alıp kaynatın. Kaynamaya başlayınca içine limon suyunu ilave edip 10dk. daha kaynatın, şerbeti soğumaya bırakın.

2_Yumurtayı ve şekeri mikserde çırpın, bütün malzemeyi karıştırıp katı bir hamur elde edin.(hamurda un ve yağ yok) Büyük dikdörtgen borcam tepsiye alın ve 200 derecede 30dk.pişirin.

3_Şekeri ve nişastayı 1litre sütle muhallebi kıvamında pişirin, soğuyunca içine bir paket toz krem şanti ilave edip mikserde 5dk.çırpın. (hazır pasta kremasıda kullanabilirsiniz)

4_Kek ve şerbet ılık olacak, şerbeti tamamen çekince üzerine kremayı sürün tatlı servise hazır. AFİYET OLSUN.

27 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, tarifiniz yayında. Harikasınız, ellerinize sağlık. Tekrar katılmanıza çok sevindim, çok teşekkürler. sevgiler.

Adsız dedi ki...

afedersiniz yağ yok diyorsunuz da hindistan cevizinden ala yağ mı olur? Tarif değişik ama yağ yok demeyin lütfen.
Emeğinize sağlık.

sema

SARI PAPATYALAR dedi ki...

SEVGİLİ SEMA BEN YAĞ YOK DERKEN ŞÖYLE İÇİNE PAKET PAKET ATTIĞIMIZ MARGARİNLERİ KASTETTİM ONLARIN YANINDA HİNDİSTAN CEVİZİ GAYET MASUM KALIYOR HEM DİREK BESİNLERDEN ALDIĞIMIZ YAĞDA MARGARİN VE SIVI YAĞA GÖRE VİCUTTA DAHA GÜZEL İŞLENEBİLİYOR İLGİNE TEŞEKKÜR EDERİM

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

gerçekten çok değişik bir tarif bende denemek isterim şahane görünüyor ellerinize sağlık..sevgiler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

cok hos bir tatli tarifi,goruntu muhtesem ellerine saglik...sevgiler

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık cnm gerçekten çok hafif görünüyor olsada yesek:))))bu arada aşağıdki tartlar da çok cezbedici.Sevgiyle kal...

Ayse Pamuk dedi ki...

İyi ki yememişsin çünkü şerbetliymiş:))ellerine sağlık

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Kardeşimin arkadaşı merhaba,
Tatlı tarifinizi büyük bir ilgi ile okudum. Beğenimi bilmenizi isterim, ellerinize sağlık..

Not:
1.Dereceden kardeşim:
***Papatya prenses***

Hansa dedi ki...

Keşke yeseydin bak olmadı şimdi...
eline sağlık...
sevgiler

keskinli dedi ki...

degisik bir tatli olmus ellerine saglik bol bereketli bir hafta dilerim sevgiler

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerıne saglık hakıkatten cok guzel bır tat.Bu arada rejime mı baslanmış bızde bır baslasak fena olmıyacak.Gercı senın pek ıhtıyacın yok ama.Kucak dolusu sevgıler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Hımmm,nefis görünüyor tatlı,ellerine sağılık canım.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

canım tatlı nefıs gorunuyor mutlaka denıyecegım sevgılerımle..

mr.paradise dedi ki...

emegine sağlık :=)

eldivenlerim dedi ki...

görüntü muhteşem, nefis, ellerine sağlık,
neşeli günler....

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...

Selamlar....

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

yorumun için teşekkürler,
ben sık sık ucuzluk pazarı olan mağzalara bakarım değişik bişeyler var mı diye o kalıplarıda oradan aldım.
Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Öncelikle güzel yorumun ve ziyaretin için çok teşekkür ederim. Yaptığım 8 taş yüzüğü beğenmene sevidnim.ben de bu vesile senin bloğu tanıma şansı edindim. Güzel tariflerini takipteyim.Sevgiler.

saniyesultan dedi ki...

bu tatlıyı sitemde gürcü tatlısı olarak yayınlamıştım demek adı kıbrıs tatlısı....gerçekten gün yapalım bende varım....

Adsız dedi ki...

Hmmm cok guzel gorunuyor bir tatli canavari olarak bu dilimi ben aliyorum ellerine saglik.Cok hafif oldugu belli tariften.Sevgiler

made in funda dedi ki...

BU GÜN DE HERKESTE TATLI VAR.BEN B,R TUHAF OLDUM.NEFİS OLMUŞ.ELLERİNE SAĞLIK.ÇOK LEZZETİ GÖRÜNÜYOR CANIM..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Çok değişik ve güzel denemek lağzım bu nefis tatlıyı ellerinize sağlık canım sevgilerimle

akasyakokusu dedi ki...

Sarı papatyam günaydın..Canım çayımız saat 2 gibiydi..
Hepimize yetecek kadar çayım var..Hemde semaverde yakarım isteyene...
Sağlıcakla kal giderken tatlından alıyorum..
Ellerine sağlık sevgilerimle..

bir demet feslegen dedi ki...

MMM NEFİSS, İNANIRMISIN BEN DE 2 GÜN ÖNCE YAPMIŞTIM BU TARZ BİŞEY :)
SEVGİLER

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım ne güzel bir tarif sevgiler

Melek* dedi ki...

canım yan tarafdaki reklam dikkatimi çekti kitaplar yani Rsleler:) okumana sevindim bende okurum... Allah daim etsin.:)

Adsız dedi ki...

kurban bayramına yaptım.İnanın manyak bi tatlı oldu.Şiddetle tavsiye ediyorum.