22 Eylül 2008 Pazartesi

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ- İÇLİ KÖFTE-

Ramazanın sıcaklara gelmesi iftar menülerinide değiştirdi,az yağlı,yoğurtlu daha hafif yemekler,buz gibi meyveler iftarda ve sahurda vazgeçilmez,olmazsa olmazımız karpuzdu mesela bu bazılarına ilginç gelebilir ama İzmir`in sıcağını düşününce gayet normal oluyor,yaklaşık bir haftadır havaların serinlemesiyle karpuz bile o dayanılmaz cazibesini kaybetti, tekrar klasik ramazan menülerine döndük.İçliköftede iftar sofralarına çok yakışan bir yemek,hem göze hem damağa hitab ediyor,yapımıda çok pratik yaklaşık 20dk.surüyor.Bu tarifi iftar bereketi etkinliği 4üdüzenleyen sevgili hobievigardenya70 e gönderiyorum Gelelim tarife:
İÇ MALZEMESİ:
200gr.kıyma
1 adet kuru soğan
1 su bardağı ceviz
tuz,karabiber,pulbiber
DIŞ MALZEMESİ:
2 su bardağı köftelik bulgur
yarım çay bardağı irmik
1 yumurta
yarım çay bardağı un
1yemek kaşığı salça
pulbiber,karabiber,tuz,
YAPILIŞ:
Bulgurla irmiği yaklaşık 1su bardağı kaynar suyla ıslatalım ve 5dk.kabarmasını bekleyelim ,içine salça ve baharatlarını koyup karıştıralım yumurta ve unuda ilave edip çok iyi yoğuralım yarım saat dinlendirelim.soğanı ince bir şekilde doğrayıp az yağla kavuralım pembeleşince kıymayı ve baharatı ekleyelim tekrar kavuralım ocağı kapatıp cevizide ekleyelim.Bulgurlu malzemeyi resimdeki gibi şekillendirip içine kıymayı koyalım haşlayarak yada sıvı yağda kızartarak servis yapalım. AFİYET OLSUN

14 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım :)üşenmesemde bende yapsam nasıl severim içli köfteyi.ama zamanım olmuyor:)
sevgilerimlee
pınar E.

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuşlar cnm
sevgiler
iyi haftalar

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Enfess görünüyor,iftara bu tabağı alabilir miyim:)
Ellerinize sağlık,sevgiler...

NiNo dedi ki...

mm cok lezzetli gorunuyor ellerine saglik

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

İçli köfteyi çok severim gerçekten de kolay bir tarif yazmışsın tarifini not aldım mutlaka yapacağım

sevgiler,

anneminkizıyim dedi ki...

Hiim nefis, icli köfteye bayilirim, hos kim sevmezki`? Ellerine saglik canim, afiyetler olsun, sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

merhabalar bir adanalı olarak bayılırım içli köfteye ellerinize sağlık nefis görünüyor sevgiler

Hansa dedi ki...

Ben hep kızartıorum sonra haşlamayı görünce diyorumki bunuda öğrenicem ama fırsat olmuyor.en geniş zamanımda bunu deniyim.
sevgiler...

lezzetyolculugu dedi ki...

Ben içli köfteyi çok severim haşlanmışı kızarmışı hiç farketmez.Ama yapımı çok zor gibi görünür hep gözüme hiç cesaret etmedim ama en yakın zamanda deneyeceğim ellerinize sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

cok güzel olmus görünce Urfadaki yedigim icli köfte geldi aklima,öyle lezzetliydiki tadi hala damagimda sanki.Eline saglik canim

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Sebahat, inan kaç zamandır canım içli köfte çekiyordu, bir türlü kısmet olmadı yemek.. Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

canım daha önce de yorumlarla ulasmaya calıstım yarımsaat ugrastım onay gerekıyor dedı ben de gordun sandım,neden cboxa basvurmuyorsun...tarıfın 11.sırada canım arkadasım,kendıne ıyı bak,akdenızden kucak dolusu sevgıler
http://hobievigardenya70.blogspot.com/

Bir Dilim Düş dedi ki...

İade-i ziyarete geldim teşekkürler güzel yorumun ve dileklerin için. Kabak dolması oldukça değiik bir tarif olmş ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

YILDIZ dedi ki...

canım köftelerin çok güzel görünüyor. hatta harika. ama çok kırgınım en sevdiğim yemeklerden biridir madem yapmasını biliyordun 4ay kaldım yanında neden birkere bile yapmadın. ilk görüştügümüzde istiyorum elimden kurtulamazsın.