29 Mart 2009 Pazar

NOHUT MAYALI DEFNELİ (TENHALLI) EKMEK

Dünyanın en güzel kokularından biridir herhalde,fırından yeni çıkmış taze taze misss gibi ekmek kokusu. Karnım açken fırının önünden geçmek nekadar zordur benim için evde ekmek olsa bile dayanamaz fırındaki tazecik ekmeklerden alırım, bazen olayı nekadar abarttığımı eve gelince anlarım .Birde sabah o kokuyla uyanmak tarif edilmez birşey olurdu herhalde ,herhalde diyorum çünkü ekmeği ben yaptığım için öyle bir lüksüm olmadı şimdiye kadar,ilerde bir ekmek yapma makinem olursa inşallah (ilgililere duyrulur:))bu hayalimde gerçek olur.

Nohut mayalı tenhallı(defne yaprağı)ekmek sanırım İzmir'in ilçelerine özel bir ekmek yapımı biraz uğraştırıcı ama sonuç harika


MALZEMELER:

1çay bardağı nohut,defne yaprağının suyu,un ,tuz,su

YAPILIŞI:

1-Nohut nayasını hazırlamak için öncelikle nohutları bir çekiç yardımıyla kırıyoruz kavanoza 1su bardağı sıcak suyla ıslatıyoruz(kaynara yakın olacak)ve bir çimdik un serpiyoruz soğumaması için sarıyoruz,bir kaç saat sonra üzerininde baloncuklar oluşacak.

2-Tenhal (defne) dallarını iki su bardağı suyla kaynatıyoruz ve ılıtıyoruz.Yoğurma kabına bir miktar un koyup daha önceden hazırlamış olduğumuz nohut mayasını, tuzu ve kaynatıp ılıttığımız defnenin suyunu kullanarak yumuşak bir hamur hazırlıyoruz, ılık bir yerede birkaç saat mayalandırıyoruz 200 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz enfes aromalı bir ekmek oluyor.(Makinada yapanlarda defne yaprağının suyunukullanabilirler) Tarifimi ye 43: ekmek etkinliğini düzenleyen sevgili Saliha'ya gönderiyorum

10 yorum:

Tijen dedi ki...

Defneye "tehnel" "tenel" gibi adlar verildiğini biliyorum ama tenhalı duymamıştım bak! Sayende öğrenmiş oldum ekmekte kullanıldığını. Ellerine sağlık sevgili papatya!

sarımutfak-hande dedi ki...

duymuştum ama hiç yemedim tadını hep merak edip durdum denemek lazım nefis görünüyor cnm ellerine sağlık

kirazdünyası dedi ki...

bu ara bende feci sardım evde ekmek yapmaya,hatta annemin makinasına el bile koydum,hele bide zaman olsa neler yapacağım :)

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ay bende denemek istiyorum.hem bu ekmek bayatlamazda.ellerine sağlık.

hdidem95 dedi ki...

canım hiç denemedim ne değişik olmuş ellerine sağlık sevgiler

asya yusof dedi ki...

Merhaba izmirin torbali ilcesine bagli su basi kasabasinda cok yapilir nohut mayali ekmek ve lezzet superdir gecenlerde bend ebu etkenlik icin karar vermistim yapicaktim ama evde kuru nohutum olmadigi icin vaz gectim..
ama tadini biliyorum mukemmmel bir tad elelrine s aglik seninkiside super bir tad olmus harika gozukuyor ilk firsatta bende yapicam..

bahar dedi ki...

Sevgili papatyacım her şeyden önce ilgin için çok teşekkür ederim. Sağolsun Derya'cım banner hazırlamış. Hediye kategorosini kendimiz seçelim demişsin ama bu etkinlikte konunun pastacılık üzerine olmasının iki sebebi var. Birincisi; Ben bu ara pastacılık üzerine delice merak salmış durumdayım ve en çok ilgimi çeken konu bu. İkincisi; daha önceden bu etkinlikten birkaç blog arkadaşıma bahsettiğimde onlardan gelen yoğun istek de pastacılık üzerineydi. Ben yine de bir kategori belirlemesem mi acaba derken ilk yayından sonra arkadaşlar lütfen bir kategori belirleyelim serbest olmasın dediler. Daha şimdiden 30'un üzerinde arkadaşız ve herkesin ayrı istekleri oluyor. Sende takdir edersin ki hepsini birden uygulamam mümkün değil. En son karar olarak bu benim düzenlediğim bir etkinlik olduğu için pastacılıkta karar kıldım. Çekiliş işine gelince de, 1 mayıs sabahı katılım işi sona erecek ve ben herkesin ismini kağıtlara yazıp, çekilişi gerçekleştireceğim. Daha sonra da hepinize tek tek kimlere hediye alacağınızı haber vereceğim. Yine de önerilerini aklıma yazdım, fikirlerinle beni bu etkinlikte yalnız bırakmazsan sevinirim canım. sevgiler. En kısa zamanda bilgilerini bekliyorum.

HULYA dedi ki...

Sebahat'ciğim,
nefis görünüyor bir daha kahvaltıya geldiğimde bende isterim bak.Ellerine sağlık canım.Sevgiler

mintinin dünyası dedi ki...

yok yok bu mamada maşallah.ellerine sağlık arkadaşım.hiç uzak kalma bizlerden emi.sevgiler..

modern rapunzel dedi ki...

enfes görünüyor, elinize sağlık. bu arada www.tuzvebiber.com adresine ücretsiz üye olarak tariflerinizi paylaşıp Migroslarda kullanabileceğiniz Money Puan kazanma şansı elde edebilirsiniz.